Kolmården!

Idag har vi gått backe upp och backe ner och kollat på djur,
åkt en bergodalbana, kollat på delfiner,
lekt och mycket mer.
Lång dag, gick upp tidigt= 6.30, sov inte så mycket på natten
så nu är man lite mör.
Barnen somnade innan
vi kört ut från parkeringen och fortsatte sov
 efter vi burit in dem i sängen.
Joline har varit en nöjd tjej som fått all den
uppmärksamhet hon vill idag, ingen gråt eller nåt sådant.


Började med att titta på djur....




Trötta ben i alla backar....



Joline sov genom både rovfågelsuppvisning och Delfinshow.
Jag är väldigt faschinerad av att fåglarna kan lära sig
så mycket och att de kan flyga fritt utan att sticka iväg.




Jonathan var så hungrig....




Josefine var så trött....




Delfinexpressen såg jättefjantig ut så jag åkte en gång med
Josefine men ångrade mig fort. Fy karuseller är inget
för mig, blir bara värre och värre.
Huvudsaken är att barnen gillar det och Christer älskar det.




Joline tog hela dagen med ro,
känns bra eftersom vi har flera heldagar framför oss,
bara hon får mat på några sekunder så är allt bra.




Delfinerna var bra och vi satt längst ner så vi såg bra och
fick ett par droppar vaten på oss.




Det nya för i år är att man åker en linbana istället för bil
över safarieparken,
mäktigt och spännande.
Jag är ju lite höjdrädd och i början och slutet är det ordentligt högt.
Joline ville amma under hela resan.




Joline har börjat greppa allt hon kommer åt,
här smakar hon på Kolmården.




En glad tjej hemma, när de stora sover, nu är hon väldigt lättflirtad.




Slutligen så var det en bra dag då vi umgicks hela familjen, varmt och skönt
men djuren blir ju lite trötta i värmen och ligger bara i skuggan.
Jonathan ville ju se tigrar, lejon och delfiner och
det fick han men lejon och tigrar låg bara ner.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0