Kallt men vår underbara sol är här!






I måndags kväll så upptäckte vi att Josefine också hade fått vattkoppor, Jonathan hade ju det för lite mer än en vecka sedan. Han hade som max 100 koppor men Josefines går inte att räkna, hur mycket som helst. Även i munnen, öronen och runt ögonen. Tycker så synd om min lilla tjej.



Igår hade jag läkartid för att jag känner att det är dags att gå ner i tid lite men inte så lätt när man har en sjuk tjej som skulle ha varit på förskolan. Hon fick som tur va hos Christers moster Harriet under tiden. Det gick jättebra men när jag kom blev hon så glad att hon grät, min underbara tjej.
Så nu kommer jag nästa vecka bara jobba 50% och det känns underbart att få vila sig lite också.

Jag och Josefine har mysdagar nu med mycket pussel och andra inneaktiviteter. Jonathan är på förskolan och leker med sina kompisar. Josefine längtar efter honom hela tiden men bra att de får va lite ifrån varandra också, när de är sjuka blir det mest massa konflikter.



När vi hämtade Jonathan så hade de
fått nya åkmadrasser så Josefine fick prova en gång.




Jonathan va ute en stund när vi kom hem och försökte leka i sandlådan.



Josefine var trött efter sin lilla promenad och ville mysa i soffan.


Blev lite glassmys i soffan efter hämtning på förskolan.
Gott med lite kallt när man har vattkoppor i munnen.
Favoriten Chuggington på playhouse Disney tittas det på samtidigt.


 

Ha en underbar eftermiddag i det fina vädret!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0