Nu är vi fem!




(Några sekunder gammal)

Den 25 april kl 01.52 blev vi fem i familjen. Efter 6 dagars väntan föddes äntligen vår dotter Joline. Jag tror det allra flesta trodde det var en pojke där inne, alla utan Josefine som var så säker på att det var en med snippa.

På påskdagen morgon började jag känna att det nog var något på gång men väldigt lite så vi hade en ganska intensiv dag med en långpromenad, glassbesök och promenad i Trosa och sedan grillande vi.

När vi sen la barnen så började det kännas mer, men som förra gången så väntade jag för att slippa åka till sjukhuset och få åka  hem igång. När kl blev 22 kände jag att det här går inte mer så Christer ringde till Södertälje förlossning och fick då veta att det var fullt både där och i Huddinge. Vi hade ju valt att åka dit för att där fanns barnens farmor som skulle ta hand dom dem men planen ändrades och det blev lite stressat.

Så vi åkte till Södertälje med barnen och sedan vidare till Nyköping ca 11 mil med väldigt mycket och täta värkar, den absolut jobbigaste och värsta bilfärd i mitt liv. Kändes som det tog timmar fast från det att vi tog upp barnen och klädde på dem till att vi va på förlossningen i Nyköping tog det bara 45 minuter.

Vi hann sedan vara på sjukhuset i ca 1,5 timme innan hon var ute så så stressigt var det inte men jag hade Josefines förlossning i huvudet där det gick fortare med ca 30 minuter på sjukhuset. Anledningen till att vi hann med "god marginal" var nog att bebisen låg så pass högt upp i bäcken och att jag bara va öppen 7 cm när vi kom fram, med Josefine var jag öppen 10 cm och hon låg långt ned.

Men allt gick bra men det var absolut inte smärtfritt utan bedövning och när halva hon var ute ville jag tydligen åka hem enligt Christer och barnmorskan.



Pappa och Joline ett par timmar gammal precis kommit in till BB






Syskonen ser sin lillasyster en dag gammal för första gången



















Barnen älskar sin lillasyster och är så stolta,
iaf än så länge.
Det är bråk om vem som ska hjälpa till att hämta saker och att köra vagnen.


Kommentarer
Postat av: tingeling

Ja nu kanske du har glömt men jag sa också att det skulle bli en liten tjej....

Jättesöt tjej med fint namn..

kram kram Tingeling

2011-05-04 @ 18:54:25
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åh så söt! Njut nu av dina underbara barn, de växer så fort tyvärr.. Hur stor var Joline vid födseln? Hon ser så liten ut i sin bilstol.. ;-) Må så gott! Kram

2011-05-04 @ 20:27:27
URL: http://www.ph-mittilivet.blogspot.com
Postat av: Daniella

Kul blogg! Det märks att du gillar att skriva!

2012-10-14 @ 08:45:43
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0