Sjukdom och i helgen var vi på semester!



Hela förra veckan var en sjukstuga hemma hos oss
men de var egentligen inte så sjuka i slutet på veckan
fast jag tyckte att de kunde få vara hemma och vila upp sig ordentligt
efter hög feber i flera dagar, hosta och medicin.

Är man sjuk så är dockan det också!



Det var mycket spelande, här är ett favoritspel "Spöket Laban"




I slutet på veckan provade vi på och gå ut en stund
men de blev trötta efter ett tag, det var skönt med lite frisk luft iaf.




Sista hemmadagen var de väl helt friska kan man säga,
förutom Josefines hosta.
Vi passade då på att åka till Torekällberget.
Det var mycket uppskattat efter att ha varit inne nästan en vecka.




Grisen Vilma var spännande men lite otäck för att det stod att den kunde bitas,
båda barnen håller händerna bakom ryggen för säkerhets skull.




Josefine hittade snabbt sina kompisar ,getterna.
Jonathan är lite fegare, klappade snabbt sen gick han undan.




Lite fika hann vi med.




På vägen tillbaka fanns det massa att klättra på,
oftast var det lättare upp än ner iaf för Josefine.




En annan sjuksyssla var play-doh,
Jonathan fick för sig att han skulle rulla sina bullar i mjöl
och då fick ju lillasyster också för sig det.




I helgen var jag , sambon, sonen i Ullared och shoppade.
Vi hyrde en husvagn tillsammans med min bror med sambo och min mamma.
Jonathan var faktiskt ganska duktig eller egentligen var det nog mamma som var duktig
för hon var med honom på leksaksavdelningen en stor del av tiden
och andra dagen gick de till en lekpark.

Det blev en del julklappar och alla barnens vinterkläder.
Jag tror att vi köpte 5-6 par jeans till Jonathan för under 500 kr och de var väldigt snygga.
Vinterkläderna, två par overaller och två set med jacka och termobyxor för under 1000 kr.

Vi åkte kl 2.30 på natten så kl 11 var Jonathan trött, han la sig i kundvagnen,
via hade med filt och kudde.
Han tyckte det var så skönt så han ville inte bli väckt.
Det var väldigt många som gick förbi och tyckte han var så söt.




Nu har det gått tre dagar på arbetsveckan och man är inne i allt igen, barnen är trötta men de har ju långa dagar. De älskar sin förskola som tur är.

Nu har jag och min älskling tittat på "Arga snickaren"
och snart känner jag att det är dags att lägga sig på sin gosiga kudde.
Barnen somnade i vår säng under sagan så sängen är uppvärmd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0