Jobba och jobba!

Ja visst känns det att man jobbar stora delar av dagen men det är kul,
det ända som känns jobbigt är att man knappt hinner umgås med barnen innan de ska sova.
Det är därför som jag tycker att det är så viktigt för mig att ligga hos barnen
och läsa sagor och mysa tills de somnar.
Det är liksom min mammatid på vardagarna.
Jag vill inte göra som många, kanske de flesta gör,
bara lägga barnen i sin säng och gå ut.
Ibland i vissa sammanhang känner man sig som en sämre mamma
som inte har lyckats få barnen att somna själv men det gör mig inget.
De somnar båda två i vår säng sedan bär vi över dem.
Ibland sover de i sina sängar hela natten och ibland kommer de över till oss.


Idag hade det kommit en ny leksakskatalog i brevlådan
och Jonathan var ju tvungen att klippa iden med en gång.
det var lite klurigt och han lyckades halshugga
Händige Manny men med tejp löser man allt.



Sov så gott när ni nu ska lägga er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0