Snö och kallt................



Ja nu är det runt -20 igen, det har ju förvisso varit kallt väldigt länge nu och vintern med mycket snö är ungefär som den alltid va när man var liten (som man kommer ihåg iaf).

Idag blev en hemmadag till, igår var Jonathan hemma från förskolan för att han i torsdags hade mycket feber. han har sedan dess inte haft feber men ikväll känns det som om den är på väg tillbaka, hoppas i så fall inte det har att göra med att vi var ute en stund i snön idag.





Plogad väg och Josefine gillar att gå men så fort det blir 5cm snö så gnäller hon,mamma bära mig.





Barnen känner på snön.

Josefine ville leka med spade och hink och efter att mamma grävt länge och väl
hittade jag ett par men eftersom lilltjejen vägrar vantar så grävde hon två tag sedan ville hon gå in.



Här kommer lite bilder från veckan och förra helgen som tyvärr inte blev uppdaterade då!



Förra helgen var Jonathan med i Huddinge och kollade in revyn.





Innan jul köpte vi ett spel till Josefine som var från 2 år, aldrig sett ett spel från 2 år innan. Vi glömde bort det och öppnade det nu. Barnen har spelat/pusslat det flera gånger.
Här har Jonathan tagit Josefines plutt till hennes platta och Josefine blir lite upprörd.




Vår tjej är väldigt duktig på att klä på sig eller hon tror att hon kan allt själv. Superenvis, bra men jobbigt ibland.
Här är hon jättestolt ett par byxor och mina mystrumpor har åkt på.




Krigsmålad!!




Så här slutar våran myskväll varje fredag, killar sover vid halv 9.
Inte konstigt med tanke på Christers arbetstider och revy varje helg. Ingen vila här inte.





Middagslur, visst är de söta.




Barnen somnar i stort sätt alltid i vår säng när jag är hemma själv och nattar, jag vill att de ska få mysa och läsa böcker tillsammans efter en lång dag. Sedan bär vi in dem till sina sängar men väldigt ofta just nu kommer de in på natten eller morgonen och vi är för trötta att gå tillbaka med dem så de får krypa in under vårt täcke. Jag tycker inte att det gör något så länge man kan sova själv, jag tror inte att de kommer ligga i våran säng tills det blir vuxna iaf.


Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0