Så var det fredagsmys!

Varje fredag och lördag och gärna alla andra dagar också vill Jonathan ha myskväll, vilket betyder att han vill sitta i soffan med oss och titta på tv. Fast oftast hinner han somna innan han hinner se något på tv, iaf på fredagarna efter en tuff arbetsvecka på förskolan. Barnen har ju längre dagar än mig så det är inte konstigt att de blir trötta.

Idag var det öppning för mig och en stressig morgon, så än en gång är det tur att jag har fått sådana underbara morgonbarn. I morse tyckte Jonathan det var tråkigt att gå upp sa han , han ville sova mer. vem ville inte det kl.5 på morgonen.

Efter jobbet åkte vi bara hem , barnen åt mellis(pannkakor) och titta på Alfons. Jag började städa bort julen, sent jag vet men har inte haft energi eller lust innan. Jag tycker det är så mysigt med ljustakarna i fönstret så det känns lite tomt och tråkigt nu.
Barnen var trötta idag vilket utlöste en del gnäll och bråk mellan dem, men men så kan det va ibland.



När vi höll på att städa bort julen, så ville Jonathan och Josefine
smaka på sin hjärtan som de fått från dagis. De har hängt i fönstret under julen.


Vi lekte också doktor, jag var sjuk och låg på golvet.
Därav de dåliga korten, jag fick sprutor av Jonathan och syster
Josefine kom med stetoskopet i högsta hugg.


När pappa kom hem hade han till Jonathans lycka med sig en kyl och frys mössa från sitt jobb.
Jag tycker verkligen den är jätteful, ser ut som en smurf men sonen älskar den.

Lyckan var ännu större när han kom med en keps också.


Jonathan somnade även denna kväll i soffan under vår myskväll men den här gången
lät vi honom ligga kvar, kl 5 kom han in till vår säng och sa att han var alldeles själv i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0