Kallt, kallt, kallt!



Idag har det varit riktigt kallt och vi har faktiskt haft en innemysdag. Jonathan och Josefine är inget fan av vintern vilket jag egentligen tycker är tråkigt för jag älskar när det är snö, sol och några minusgrader men som idag när det nästan är 24 minus då kan jag väl tycka att det är lite för mycket. Jag gillar som sagt när det är snö men jag måste väl medge att nu skulle det va skönt med sommar.

Största delen av den här dagen har barnen lekt docklek. Det är så kul att se att Jonathan verkligen har kommit igång och leker rollekar eftersom han inte har riktigt förstått meningen med att leka innan. Han har hellre velat hjälpa till med allt praktiskt, så säg en sak som han inte vet hur den funkar.



Efter middagsovningen hämatde Jonathan sitt förkläde som han fick i julklap
 av mormor och morfar och naturligtvis ville Josefine också ha sitt.
De skulle baka på låtsas men egentligen ville de baka på riktigt men har vart det tomt i skåpen
på ingredienser, men en play-doh deg kunde vi åstakomma.
Som de lekte iaf Jonathan han bakade kladdkaka i över en timme.




En storebror hjälper sin lillasyster när det kör ihop sig med att dra upp ärmarna.






Efter all bakning i köket såg det ut som jag vet inte vad på golvet, så jag gick och hämtade den stora dammsugaren och när jag kom tillbaka dammsög Josefine med köksdammsugaren.


Josefine har iaf lärt sig hur man städar, inget fusk här inte.


Barnen provar sina nya pyjamasar som de fick i julklapp av mormor och morfar,
en tradition de får en var varje år. Storebror fick en med Bamse och lillasyster med mumin.
När jag sa att jag ville ha ett kort på dem så
intog Jonathan kramposen med en gång, synd att de inte gjorde så på förskolans syskonkort.

Bloggen funkade inte att lägga upp igårkväll så den åker upp nu istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0