Påsken 2010!!!



Påsken blev en lugn och skön långhelg nere i Nybro hos min släkt. Jag och barnen åkte i torsdags, sambon var hemma för han skulle jobba fredag och måndag. Barnen hade längtat så efter mormor och morfar, Tomas och Isa men Jonathan saknade pappa också, man kan ju tyvärr inte få allt här i livet.

Påskafton samlades släkten för att äta påskbuffe, första gången som hela släkten var samlad sedan min farmor dog så det saknades en runt bordet men jag är säker på att hon var glad att alla samlades. Jag är också säker på att hon var där innan alla kom när jag höll på att förbereda maten och städa undan. Jag flyttade mammas brödbox som har ett lock och medan jag flyttade den så öppnades locket så jag stängde det igen. När jag skulle ställa tillbaka den till sin plats var locket öppet igen och ingen hade öppnat det, barnen var ute och jag var ensam i köket. Första gången jag upplevt något sådant, även första gången någon som stod mig riktigt nära dör.

Bilder från veckan som gått...................


Torktumlaren kan man tydligen använda på många sätt.



Så här såg det ut för ca 1 vecka sedan, snön försvinner fort.



Cykling i Västerljung.


Påskägg av moster och morbror i Nybro.

Stödhjulen ett minne blott, Jonathan lärde sig cykla utan
(eller iaf är han på väg att fixa det, svårt att starta.)


Josefine flydde vägen när storebror var i farten.


Morgonmys med mormor.....


.........trädgårdsmys med morfar.








Jonathan tränar att rita föreställande,
inte varit hans starka sida men träning ger färdighet.
En väldigt fin blomma tycker iaf hans mamma.



Hemma hos LIlian och Tonny.


Glass är gott..



Jossan älskar att pussla...


Påskmiddag.



En stor del av tiden tillbringade Jonathan med en såg i handen.




Jonathan VILL ha en sån....



Två lekfulla grabbar på ett köpcentrum i Kalmar. Son och min bror.


 En dålig bild men iaf ett bevis på att Jonathan varit på sin första ishockeymatch med morfar.
 En period men ändå, han var stolt fást han fattade nog inget.


Mormor och morfar med barnbarnen i ett regnigt Nybro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0