Hemmadagar i fint väder!




Lördagen var mulen i Västerljung men sedan kom söndagen med strålande sol. Vi fixade i trädgården, åkte till återvinningen och Christer monterade upp barnens studsmatta till deras glädje. Vi åt lunch ute på altanen för första gången i år och Jonathan sa säkert 10 gånger "äntligen kan vi äta ute".

 Barnen leker och leker man märker att de har saknat allt de som gömde sig under snön. Bilden överst på sidan visar vad en stor del av våra barns liv handlar om den här årstiden,sand och vatten, vatten och sand överallt och hela tiden.
Vi grillade också för första gången det här året och efter det så blev jag magsjuk, vad jag blev magsjuk av vet jag inte men kul var det inte.

Måndag, tisdag och onsdag är jag hemma från jobbet för jag känner mig helt slut i kroppen. Jag har legat i sängen den mesta av tiden och sedan har jag försökt att var ute lite med barnen också, i det fina vädret. Nu nu när jag skriver detta är klockan nästan sju och solen strålar fortfarande. Jonathan är på simskolan med sin pappa och jag släpade mig iväg en stund till förskolans gård med Josefine för att hon ville gunga på deras gungor.




Lunch på altanen, vi äter på altanen så ofta det går från och med nu.




Min gullunge.(som Jonathan säger när han kommer körande med en vagn med 7 dockor i, "här kommer jag med mina gullungar")


Studsmattan var efterlängtad. Tyvärr sliter de av sig mer och mer kläder. Josefine började påklädd men till sist var det inte mycket kvar, när tröjan åkte av då var det stopp eller gå in som gällde.



Ingen mössa


Ingen jacka





Inga strumpor. Syskonen dansar.






Vi sparkcyklar, Josefine provar för första gången ute.


Min underbara gungtjej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0