Skapande med barnen bus...


I helgen har vi varit ute och fixat i det strålande vädret,Josefine tog sitt första dopp i en väldigt liten hink och Jonathan har hjälpt till att fixa staketet. Farmor kom över en sväng på söndagen och det tyckte barnen var jättekul.
Annars har det väl inte hänt så mycket. Jonathan och josefine har målat och Jossan har inte gjort det så många gånger så det var en riktig höjdare. Annars går båda mest omkring och säger tack till allt och alla. De pratar ju inte så mycket men idag lekte de jättemycket tilsammans och jag var i köket, hela tiden hör man båda säga tack tack när de ger varandra saker.

Jonathan i snickartagen.

Stor yxa, lite kille. Det är inte så farligt som det ser ut,
ha skulle ge den till pappa men insåg att den var för tung.
Han vill verkligen hjälpa till med allt.

Söndagen var strålande varm så det blev lite vattenlek, roligt tyckte barnen men jag ångrade mig ganska snabbt att jag kom med det förslaget, ett himla spingande ut och in blev det. Mer vatten ,mer vatten. Men kul ahde de iaf.


Farmor var här och fick göra det roliga jobbet att putta på en gunga. Jag tyckte inte att det var så tråkigt förut men efter två barn är det ganska tråkigt måste jag medge. det ända som är kul är att barnen älskar det och skrattar så gott.



Så här fint blev det i mörkret, syns inte så bra pga blixten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0