Segt var det på bloggfronten...............

Jag förstår inte att det ska va så svårt att komma till och skriva här varje dag, alltid är det nåt som inträffar så man inta kan eller orkar. Inte för att det är så jobbigt men man måste ändå ha viljan att skriva. Det som har gjort att bloggen stannat upp ett par dar den här gången är nog att vi eller egentligen är det väl min sambo som köpt ett utomhusspa. En bubbelpool som kan bli 40grader och den står på vår altan, helt underbart kallt uppe och varmt i vattnet. men 40 är för mycket, 37 är perfekt.
Vi testade ju detta hemma hos min bror och jag kan intyga att det är det är det bästa köp vi gjort (om man ta bland sådana saker man egentligen skulle klara sig utan) Alla småbarnsföräldrar skulle ha en sån och ligga i på kvällen när lugnet infinner sig, verkligen avkoppling och avstressande. Vi har badat varje dag sedan vi satte upp den.
Vi ska inte tala om vad Jonathan älskar den, han vill bubbla hela tiden. Däremot avskyr Josefine den så vi kan inte bada hela familjen. Så det har blivit så att Christer och Jonathan badar innan läggdags.

Igår kväll bada jag och Christer till 23.30 och helt plötsligt står det en förvänad Jonathan i dörren i pyjamas. BADA, brrrrr, vad var han fick ur sig. Det första han sa idag på morgonen var mamma, pappa bada och skakade på huvudet.

En annan stor sak som har hänt för Jonathan är att han idag för för första gången cyklade på sin riktiga cykel. Han har ju vägrat innan pga att han kände att han inte kunde. Han började för ett par veckor sedan på trehjuling(innan ville han inte det heller, det var bara sparkcykeln som gällde).Problemet blev ju nu att på trehjulingen kan man ju backa om man cyklar bakåt och gör man det på den andra cykeln så tar det ju tvärstopp och det ville inte riktigt sammarbeta i Jonathans hjärna. Men idag så var Jonathan ute en stund själv på baksidan trodde jag, jag ropade på honom på altanen och han svarade. Då frågade jag om han var i förådet bland pappas verktyg men då sa han nej. Så jag tittade ut i köksfönstret ocg där på trottoaren ser jag Jonathan och cykeln, hantestade och testade. Inte så bra att vara själv på gatan men han var iaf på trottoaren, nu är det ju ingen stort trafikerad väg som tur är. Så jag och Jossan gick ut sedan tränad vi och nu KAN han och han är så STOLT.

Mycket text blev det men här kommer lite bilder.


Här var lite bilder när far och son badade häromdagen.

Josefine ägnade sig åt tryggare aktiviteter, laga en stol.


En trehjulingspromenad dagen innan han lärde sig använda sin "stora" cykel.



Cykelkillen kämpar och kämpar.
Naturligtvis skulle lillasyster också cykla eller åka.
Problemet var att hon tappade sin stövel hela tiden.

Så kan det också gå men han var inte ledsen någon gång han ramlade.

Varför göra det lätt för sig?

En välbehövlig paus under cykelturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0