Helgen med blandat väder..


I lördags fyllde barnens farmor år så då var vi där på kalas och åt en god kycklingsallad. Tyvärr så glömmer vi ofta att ta kort när vi är någonstans och så var fallet den här gången. Jonathan ville ha med sig sin cykel dit för att visa farmor att han lärt sig cykla dagen innan och det fick han förstås fast pappa tyckte det var onödigt. Jonathan fick även en födelsedagspresent av moster Harriet och Nina, ett par jättesnygga Armanijeans.

Söndagen bjöd på mest soligt väder med lite inslag av skurar men när solen var framme var det riktigt sommarvarmt. Vi sov länge på morgonen, jag tror inte jag sovit så länge som till 9 sedan Jonathan föddes, kanske nån gång.
 Efter frukost åkte vi in till Trosa för att strosa lite. Vi gick och Jonathan CYKLADE förstås.


Födelsedagsbarnet och ett av världens bästa barnbarn enligt farmor, tror jag.
Han har sina nya byxor på sig.




Lite bilder längs kanalen i Trosa...

Lite lunch inne i Trosa..

en till som ville ha lunch...


En promenad längs bryggan för att titta på båtarna, Jonathan var helt lyrisk. han skulle egentligen vila lite men det gick ju inte. Josefine däremot slocknade ganska snabbt.
Jonathan pekade på en sån där riktigt stor, typ kungenbåt och sa pappa. Ja drömma kan man ju, när en sån skulle jag inte vilja ha men en liten båt som man bara kan åka ut i skärgården med över dagen skulle ju inte sitta fel.




Den här stackaren hade nog badat länge om man såg skicket innan någon plaockade upp den.


Det blev också en glass på bryggan, Jonathan ville absolut sitta där och Josefine sover fortfarande.

drömmer sig bort....

en snart vaknar jag bild med en cool ställning.

en jag håller på att vakna kram, de är verkligen gosiga kramar det.

Dagens höjdpunkt var enligt Jonathan när det kom en kranbil för att sjösatta en båt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0