Framsidan i stor sätt klar!



Ja nu börjar det likna något på vår framsida. Innan det är klart är det så vårt att se hur det blir men idag köpte vi växter för att sätta dit bland de vita marmorkrossen. Det blev två buxbombollar, en lavendel och två buxbompyramider och sen lite lampor, två sett med solcell och sedan 3 glasstenar som lyser. Och nu är det fint fast det är fortfarande lite småsaker kvar, det ska fyllas på med mer sand fast det ska tydligen regna ner lite först.
Sedan vill jag ha lite nya krukor och byta ut den tråkiga blomlådan under fönstret. Jag tänkte slå två flugor i en smäll och flytta de till altanen för dem vi har där har gått sönder.

Idag på förmiddagen var Josefine på babysim, både jag och Christer badade så JOnathan satt snällt på en stol hela tiden och väntade. Till och med simfröken berömde honom för att va så duktig på att vänta och det hör ju inte till vanligheterna att han får höra det.
Direkt efter åkte vi in till södertälje för att köpa blommor och det blev på Plantagen och vi handlade lite på Maxi också.

Kvällen för barnen avslutades med grillning och bad sedan somnade de så sött och jag också som alltid. Christer väckte mig surt efter en kvart eller nåt. "Skulle inte du skriva bloggen" .

Nu ska vi väl snart sätta oss för att titta på Eurovision song contest.
Imorgon blir det fortsatt fixning, staket, altan och sedan ska jag sy markis,draperier eller vad det kallas för att skydda lite vind och sol på altanen.


I torsdags hade Jonathan sjörövarfest på förskolan, så då såg han ut så här.


..och Josefine skulle åka och hälsa på mitt gamla jobb så hon såg ut så här.


På vägen hem i bilen upptäckte Jonathan en bladlus på tröjan,
han kunde ju inte säga vad det var så det ända han
fick ur sig var pippi för han såg att den hade vingar.
Han satt sedan och tittade på den med jämna mellanrum under färden.

Här kommer lite tråkigt i bilen kort.

Surtjejen.

Här kommer lite bilder från framsidan



Josefine fick idag till sin glädje sina första trosor efter att hon har sprungit och tagit Jonathans kalsonger ett tag.


Så här ligger min sambo medan jag får slita med disk och städning eller nästan iaf till en början hade han barnen med och det är skönt för då får man röja i fred men det verkade inte som han ville gå upp fast barnen hade gjort det.


Barn sover konstigt, de kan liksom ligga hur som helst
man kanske ska va glad att ingen tar kort på en själv när man sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0