Ingen inspiration alls..

Nä jag har ingen inpiration att skriva blogg just nu men jag gör ett försök.

Förra veckan var jag och barnen ner i Nybro hos mormor och morfar, som Jonathan längtat även denna gång. I slutet av veckan kom även Christer ner för att fira midsommar med oss vid kusten, närmare bestämt Enerevet, där båda min bror och svägerska och min faster och fabror har sina husvagnar uppställda. Det är verkligen ett underbart ställe att vara på när man har barn och det är fint väder och vädret var helt ok denna midsimmar. Visst det kanske inte var jättevarmt men i stort sätt upphehåll från regn förutom några skurar då och då men man ska inte klaga för det kunde ha regnat hela tiden och då är det jobbigt med två små barn i en liten husvagn/husbil.
Jonathan, Josefine och Christer badade på söndagen, de första två var väl inte riktigt frivilligt, de fick lite hjälp av två "elaka" föräldrar.
De fick också prova på en ny grej, åka båt. en väldigt liten båt som jag rodde lite med inne vid kanten. De hade ju inga flyvästar så då kan man inte åka i väg på någon längra tripp. Josefine tyckte det var jättekul men Jonathan var mer skeptisk och lite rädd. Man kan iaf sammanfatta helgen med att barnen älskar campinglivet.

Något mer spännande som hänt är att i går började Josefine sin inskolning på Dalbystugan, så får vi se hur det går men ska inte var pessimistisk men jag tror att det blir svårare än med Jonathan.

Det kommer bilder imorgon.

Nu är det snart dags att natta kudden efter en ganska intensiv dag.
Första lämna Jonathan vid 8.30 och gå hem för att gå tillbaka och med JOsefine 9.30 till 10.30.
Idag var det sommarcafe på förskolan vilket betyder att alla bakar något och ta med men jag skulle åka och handla ingredienser och upptäckte då att Christer hade bilnycklarna med sig till jobbet så det blev inget bak.
Efter fikat skulle vi ha utveckllingsamtal om Jonathan och sedan åkte vi direkt till trosa Havsbads Camping för att grilla. Christers mamma har lånat vår husvagn den här veckan och ställt upp den där. När vi kom hem så röjde vi tvätten vilket är jättetråkigt tycker jag. Tvätta och hänga upp den är kul men att ta hand om den sedan är blää.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0