15 april 2009 Snart kan man börja måla

Så var det då onsdag och den här dagen har det väl inte hänt speciellt mycket spännande, Jonathan var på förskolan och jag och Josefine var hemma och städade och gosade på förmiddagen. Josefine har varit jättetrött idag så hon sov i flera timmar. På eftermiddagen åkte vi till Södertälje för att hämta Christer på jobbet, det tycker Jonathan är jättekul.


En smutsig men glad Josefine med ett jack i pannan
 var på bushumör medan brossan var på förskolan.


Syskonen provar sina nya badrockar som vi köpte för länge sedan på rean.
Jonathan uppmärksammade att det är samma mönster på dem
som på deras pyjamas som de fick av mormor i julklapp.


När vi kom hem ikväll ville Josefine köra lite med gräsklipparen.

Problemet är bara att hon rymmer ut på gatan hela tiden,
här försöker jonathan hämta henne men i språngmarchen
tappar han ena skon vilket ioch för sig gör att Josefine stannar av nyfikenhet.


Här kommer en bild på Jonathans påskpresent från farmor,
allt är köpt i Indien. Den konstiga bilen högst upp är en Tuc Tuc (taxi i Indien)

Josefines påskpreent från farmor, den söta klänningen till vänster är handgjord av nunnor i Indien.
Den är verkligen jättefin och mjuk och skön.

Jag fick också en påskpresent av svärmor, en jättefin vristlänk från Indien.
Den blev jag jätteglad för för jag älskar vristlänkar och brukar alltid
(om jag har någon) har på mig det på sommaren.


Nu började det snart bli dags att måla i barnens sovrum,
ikväll var det spacklets tur, jag fattar inte att det kan bli så mycket hål i en vägg.
Nu är snart det tråkiga arbetet gjort, bara slipa lite till så imorgon är det dags att börja måla havsbotten.
Ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0