Underbara väder! 1 april 2009

Idag var det verkligen ett underbart väder 10-15 grader till sent på eftermiddagen. Nu känns det som det är vår i luften men man får väl inte säga för mycket, förra gången jag gjorde det kom det snö dagen efter.

På förmiddagen var jag och barnen först på vårdecentralen för att lämna in ett nytt salmonellaprov på Jonathan för att se om han blir friskförklarad nu, hoppas det så han kan börja på förskolan, det var en månad sedan han var där.
Efter det åkte vi till Tallbackens förskola i Trosa och hälsade på, jag ska antagligen ta ett vikariet där på 1 år. Jag kan inte åka 12 mil om dagen till mitt gamla jobb, det både kostar för mycket pengar och tid.


                                              När vi kom hem var det dags för middagsvila, mycket trötta syskon.

På eftermiddagen bestämde vi oss för att åka in till Vagnhärad till en lekpark, finns ingen bra i Västerljung. Josefine är född under den årstiden som man inte leker så mycket ute så hon är inte van vid lekparker, har nästan inte varit på någon innan men hon gillade det verkligen.

På väg till parken Jonathan bär sin lastbil krampaktigt.

Sandlådelek. Jonathans favoritsyssla.

Jonathan visar Josefine hur man gör sandkakor.

Josefine har i stort sätt aldrig lekt med hink och spade innan
men hon visste ändå hur man gjorde utan att man behövde visa,
konstigt egentligen hur mycket ett litet barn vet och kan av sig själv.

De olika gungorna provades också, gunga älskar de båda två.

Tittut!
Sen var det dags för två trötta barn och gå hem för att påbörja maten till pappa kommer hem.


Nu när vi äntligen har fått hem vår nya spis är det riktigt roligt att
laga mat igen och lätt är det också när man har plattor som fungerar.
Jonathan hjälper till med spagettin.


Josefine äter yogurt till mellis, syns det.

Vår lilla tjej har inget vidare borsskick:)
när jag såg henne med all spagetti i munnen
påminde det mig om Pippi Långstrump som gjorde så i en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0