Jaha så blev det paus i bloggen igen......


Sand sand och åter sand, skulle våra barna får bestämma skulle vi nog bo i en sandlåda, de bara älskar sand, Jonathan har gillat det hela tiden och Josefine har blivit stormförtjust. Hon kan inte se en spade förrän hon vrålar.

Annars har det varit lite sjukt i familjen, det började ju med Jonathan som blev dålig i onsdags, i lördags var det min tur och idag var det Josefines. Jag har inte varit direkt sjuk iaf inte med feber sedan Jonathan föddes.
Så det är därför bloggen stannade upp ett tag, jag orkade inte skriva men jag tar en liten resume vad som hänt.
I lördags var vi på Ikea och inhandlade (jag var sjuk så det vare tt ganska jobbigt besök) det som behövdes till barnens sovrum, bla en säng till Josefine tyvärr så lyckades vi glömma att ta en botten till sängen så det är ingen som kan ligga i den nu men Christer kör förbi imorgon och kompletterar lite.. Så nu är vi snart klara med rummet, det är bara dekoren och lite finlir kvar. Känns skönt så man kan börja var ute och fixa.
Idag känner jag mig lite bättre men då blev Josefine helt plötsligt dålig, vi har fortsatt och städa i ordning i deras rum och sedan har vi hämtat husvagnen. Den står så dumt så det är verkligen skitsvårt att få ut den, nästa år ska vi inte stå där för vi kör nästan sönder både bil och husvagn varje gång. Den här gången fastnade vi för en bräda stod ut som vi inte hann se, så det blev lite repor på fönstret på vagnen, JOnathan blir jätterädd när det händer något sådant, så både han och Josefine grät och Christer blev arg, Jonathan drömmer väl mardrömmar om husvagnen snart men nu står den här hemma i väntan på semestern.


Christer och Jonathan var och hyrde en släpkärra och
då var jag och Josefine ute på en upptäckarpromenad.


Lunch på Ikea, Jonathan tycker att det är jättekul att äta där
och den här gången blev det med bilutsikt. Kan inte bli bättre.


Jonathan skulle naturligtvis hjälpa till att skruva ihop lillasysters säng.


Josefine upptäckte bubbelfiskarna och blev jätteglad.


En väldigt febrig Josefine sover i vagnen,
hon ville tom lägga sig där själv vilket inte tillhör vanligheterna.


Jonathan tar en drickpaus i från kvällens förberedande till grillen.


Så här fint blev sambons egentillverkade databord,
måste säga att jag är imponerad och jag tror han blev ganska stolt själv(eller jag vet)


Efter en del krångel och svordomar från Christers sida kom vagnen hem.


Första natten i barnens halvfärdiga rum, han sov där hela natten, kom in kl 6 på morgonen med kudde och snutte.

Här kommer lite blandat från de varma dagarna som varit.

Josefine med sina idoler just nu, hinken och spaden.
Tar Jonathan dem ifrån henne så hör hela Västerljung det.

Årets första kepsbild, vi hittade en keps från förra året som passade.

Lunch i det gröna eller makaroner kan man väl säga.
Jonathan var bara sugen på det efter att han hade varit sjuk.
Ser lite trött ut.

Lillasyster äter spagetti och köttfärsås, det här var innan hon blev sjuk så då hade hon matlust.

Lite eftermaten mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0