Babysången som inte blev någon sång och en hängig kille


Nu blev det så här dumt igen att jag får skriva för två dagar, igår kväll fick Jonathan helt plötsligt 40 graders feber utan förvaning, så det blev inget tillfälle att sätta sig ner och skriva.

Igår åkte Josefine och jag in till Södertälje för att gå på Babysång eller barnsång kanske det heter när man har fyllt 1 år. Vi har varit borta jättemånga gånger pga sjukdom m.m.Jag gick i godanro och tittade i affärerna och var helt säker på att den började vid 11 men helt plötsligt slog det mig att det var förra terminen, nu började den vid 10 och vi hade alltså missat allt. Inget att hänga läpp för vi gick till Sandys och åt lite istället.

Sedan när jag hämtade Jonathan var han som sagt hängig och den natten sov jag och Jonathan i soffan eller sov och sov, vi sov väl kanske 2 timmar. När Jonathan är sjuk så vill han va i soffan, vet inte varför, tror att vi ofta satt där när han var liten och sjuk. Jonathan är som sagt pappas kille, förutom när han är sjuk då han vill va med mig hela tiden. Tror han går tillbaka lite till bebistiden då.

Idag var Jonathan bättre, inte så mycket feber, verkade va en febertopp av något slag (peppar peppar).
Hoppas nu bara att Josefine klarar sig. På förmiddagen flyttade vi barnens garderob och vilade upp oss efter natten.
På kvällen gick vi faktiskt ut en stund, det var jätteskönt väder.


Josefine väntar på maten på Sandys,
för att underhålla henne en stund så fick hon torka bordet(en favoritsyssla just nu)

Ett äpple blev det till efterrätt.

Josefine älskar att trycka på hissknappen,
jag tror det är för att hon vet att Jonathan alltid ska göra det när han är med.

Man kan ju inte bara gå i affärer så vi passade på att leka en stund.

En dag på stan sätter sina spår, synd bara att hon inte ville sova
när jag ville titta i affärer. Hon somnade när vi skulle gå till bilen.

När vi kom hem ville Josefine gunga och leka ute men Jonathan var jättegnällig,
vilket lite senare visade sig va 40 graders feber.
Hon ville bara sitta i vagnen och då är han inte pigg, han som älskar att gunga.








Som sagt idag var Jonathan bättre, här hjälper han mig att städa ur sin nya garderob,
osefine har fått dille på att skruva så hon tränar lite.

Till Josefines stora glädje så ville Jonathan leka idag, hon blir så nervös när han inte vill det.
Hon verkligen försöker göra roliga saker och fjanta sig för att han ska bli glad.

När vi röjde Jonathans garderob så hittade han tomtekläderna som han vill prova.
När jag ville ta ett kort så tog han fram stolen som han satt på när vi tog julkort.

Han tyckte tydligen att hon gjort illa sig för han gick och satte på sig plåster själv, det var en reva från förra veckan.

Josefine hittade Jonathans kalsonger i han garderob och försökte sätta på sig dem i säkert 15 min,
sen hjälpte jag henne och hon blev så stolt.
Tänk att få gå i storebrors underkläder.
Kolla outfiten, Jonathans gamla mössa och napp, jättefint.

En härlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0