16 oktober 2008 En väldigt regnig dag!

Idag regnade det i stort sätt hela dagen i Västerljung. Jonathan var på förskolan idag, veckans sista dag för honom. Han är ju ledig på fredagar men det ska ändras för han behöver få lite mer kontinuitet i sin förskolegång så han ska istället gå 3 sammanhängande dagar dvs, onsdag, torsdag och fredag.

För Josfine var det babysimdags vid kl 12. Idag fick mormor och morfar följa med som åskådare eller egentligen var det jag som ville han någon med mig som filmade. Jag går ju alltid själv med Josefine så då är det svårt att dokumentera hennes badande.

Annars blev det en lekdag inomhus för vädret var inte så inbjudande för uteaktiviteter.


Det var jätteregnigt när Jonathan skulle till förskolan på morgonen
och morfar skulle flytta på husbilen för att göra plats åt sopbilen.
Då passade vi på att lifta med honom till vår killes stora förtjusning.

Jonathan fick användning för sitt nya nalleparaply på väg in till förskolan från husbilen.
Jag hann bli jätteblöt på den lilla biten.


Josefine i omklädningsrummet på safiren.
Hon fick prova sin nya badponcho.

En glad tjej som flirtar med mormor och morfar.


På eftermiddagen pusslade morfar och Jonathan.

Morfar får tillbringa mycket tid i Jonathans rum för han vill helst
leka med morfar hela tiden. Här leker dem med tågbanan.
Josefine får också vara med på ett hörn men
Jonathan tycker mest att hon förstör.

En glad Josefine äter mellis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0