Torsdagen den 13 november 2008.

Idag skulle jag åka till Södertälje och operera bort en fettknöl på axeln, Josefine fick då va hos farmor en stund. Farmor var på Södertäljemässan för det var företagsmässa där. Josefine verkade tycka det var kul, hon hade krypit omkring på golvet och charmat några besökare. Det verkade har varit ganska jobbigt för när jag kom låg hon helt utslagen i vagnen.

Jag gjorde ett tappert försök att få till några månadsbilder på min dotter men se hur resultatet blev, fattar inte varför hon ska bli så busig just då.

Jonathan försökte också hjälpa till
men han har snart en lillasyster som är starkare än honom.


Den obligatoriska sysslan för Jonathan, MATLAGNING.
Han har tränat och tränat på att skala en lök och idag klarade han hela utan problem,
det tog lite tid men för en gång skull hade han ett väldigt tålamod.
Maten bestod idag av stekt potatis, korv, ägg och hambugare till killarna
och soppa till mig som försöker äta lite nyttigare.
Josefine var så himla hungrig så henne fick jag mata under tiden vi lagade mat.
Tur att man är ganska duktig på att göra många saker samtidigt.


När Josefine hade ätit klart fick hon äran att låna
storebrors verktygslåda medan han lagade mat.
Lyckan är fullständig när mans får äta på en skruvmejsel.


Efter ett tag var Josefine borta och då hittade vi henne i vardagsrummet.
Hon var så söt. Hon satt och försökte få på sig sina strumpbyxor
som jag hade tagit av henne tidigare,
man ser vad de små förstår av livet.

Här kommer lite kort på en gående och lycklig liten tjej. De här korten skulle egentligen har publicerats igår på bloggen men det blev lite fel. Speler väl ingen roll, söt är hon iaf. Jonathan är lite stolt när han ser att hon går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0