Fredagen den 14 november 2008. Tacokväll !!!!

Sista dagen på förskolan för Jonathan den här veckan började väl sådär. Jonathan har börjat krångla lite på morgonen. han vill ta med sig saker till förskolan. Igår ville han ha med sig ca 25 böcker och idag packade ahn en väska med hela sin lekservis och han blev måttligt glad när jag sa nej. Första gången han har gråtit och varit sur hela vägen till förskolan, han gick väl sådär 10 meter bakom oss och varje gång jag stannade för att vänta in honom stannade han och vände sig bort. Han skulle också ha napp på väg dit och jag fick inte ta bort den när jag gick. Första gången jag lämnar honom med napp i munnen. Det hade nog gått bra iaf.

På förmiddagen tog jag lite kort på vår lilla tjej.




Josefine älskar att leka i tvättstugan och på toaletten,
alltså på de ställen som hon inte ska.
Här står hon jättelänge och böjer fram och tillbaka på torkställningen
risken var ju att den välte men hennes balans är så pass bra att hon fixade det.


Jonathan fixar de obligatoriska ljusen till middagen,
han kan inte sätta sig till bords om det inte finns ljus att tända,
 Här på bilden fixar han till att veken på ljuset står upp
innan han sätter ner det i lyktan.
Han vet att det inte går att tända om den ligger ner.


Ikväll hade vi tacos, Jonathan fyller sitt bröd med det han gillar eller tror att han gillar.
Det roligaste med måltiden nu för tiden är att ösa upp maten själv,
han är jätteduktig på det men ibland missbedömmer han mängden mat en smula.

Hoppsan allt ramlade ut men Jonathan plockade i sig det mesta iaf.


Josefine fick nya vinterskor för ett tag sedan, men sen blev det ju milt igen
så hon har inte använt dem.
Vi provade de inne och hon tyckte att det kändes konstigt.
Detta är Josefines första riktiga skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0